مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:202021-11-29اجتماعي

چه خبر از اولین مدرسه مرمت ایران؟


اولین مدرسه مرمت ایران که تحت عنوان هنرستان کار و دانش در یزد فعالیت خود را آغاز کرده است، این روزها با 22 هنرجو بر پایه جهانی شدن شهر یزد و نیاز به استادکاران ماهر و شاگردانی قوی و ماهر فعالیت می کند.

- احمد انصاریان مدیر هنرستان پسرانه کاردانش مرمت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که این هنرستان با تعداد 20 هنرجو کار خود را آغاز کرده است، می گوید: شرایط ورود به هنرستان تقریبا از همان قوانینی پیروی می‎کند که مدارس و هنرستان های کاردانش دارند.

وی در مورد سرفصل های آموزشی مربوط به رشته مرمت تصریح کرد: هنوز سرفصل های این رشته تعریف نشده چرا که اولین هنرستان مرمت در کشور است اما طبق توافقی که بین وزارت آموزش و پرورش انجام شده قرار شده تا اول مهر سال آینده سرفصل ها و استانداردهای آموزشی رشته مرمت توسط میراث فرهنگی، آموزش و پرورش تدوین شده و تا مهر به تصویب هر دو وزارت خانه برسد.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر رشته کارهای عمومی ساختمان است، می گوید: سال هاست که در هنرستان‎ها این رشته تدریس می‎شود و ما نیز فعلا براساس این رشته، فعالیت های خود را پیش می بریم به طوری که در خصوص برخی از دروس معادل سازی انجام دادیم.

وی اضافه می کند: در رشته کارهای عمومی ساختمان درسی به نام دیوارچینی سنگی را تحت عنوان دیوارچینی با مصالح س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از اولین مدرسه مرمت ایران؟

چه خبر از اولین مدرسه مرمت ایران؟