مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 05:502021-11-29پزشكي

کلکسیونی از جهش های بد در یک ویروس / آیا واکسن اثر ندارد؟


رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: قضاوت در مورد کاهش اثربخشی واکسن های موجود بر سویه جدید کرونا، علی رغم کلکسیون جهش های بد و فراتر از انتظار در این سویه هنوز زود است و نیاز به مطالعات بیشتر بوده و در مورد تغییر در شدت بیماری و سرایت .

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: قضاوت در مورد کاهش اثربخشی واکسن های موجود بر سویه جدید کرونا، علی رغم کلکسیون جهش های بد و فراتر از انتظار در این سویه هنوز زود است و نیاز به مطالعات بیشتر بوده و در مورد تغییر در شدت بیماری و سرایت پذیری هم هنوز گزارش های نگران کننده ای در دست نیست.

مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در مورد واریانت جدی گزارش شده از ویروس عامل کرونا نکته مهم و اولیه که باید درنظر گرفته شود این است که اطلاعات ما فعلا از این واریانت بسیار محدود و اولیه است، اما طبق نظر ویروس شناسان و ایمونولوژیست ها همین اطلاعات هم می تواند بسیار نگران کننده باشد؛ فعلا باید منتظر بود تا بررسی هرچه بیشتر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه احتمالا و براساس نظر سازمان بهداشت جهانی نام این واریانت جدید، حرف یونانی Nu خواهد بود، افزود: واریانت ابتدا در بوتسوانا گزارش شده و در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ نیز دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلکسیونی از جهش های بد در یک ویروس / آیا واکسن اثر ندارد؟

کلکسیونی از جهش های بد در یک ویروس / آیا واکسن اثر ندارد؟