مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 05:152021-11-29پزشكي

کدام سرطان ها واکسن دارند


به گفته یک پزشک کردستانی برای دونوع از سرطان ها واکسن وجود دارد؛ سرطان کبد که با واکسن هپاتیت ب که در دوره نوزادی تزریق می شود و نیز سرطان دهانه رحم که با واکسن گارداسیل در سنین بالای 15 سال در خانم ها تزریق می شود و از سرطان دهانه رحم که یکی از عوامل ایجاد .

- ایسنا/کردستان به گفته یک پزشک کردستانی برای دونوع از سرطان ها واکسن وجود دارد؛ سرطان کبد که با واکسن هپاتیت ب که در دوره نوزادی تزریق می شود و نیز سرطان دهانه رحم که با واکسن گارداسیل در سنین بالای 15 سال در خانم ها تزریق می شود و از سرطان دهانه رحم که یکی از عوامل ایجاد کننده ویروس پاپیلوم است جلوگیری می کند.

دکتر نیما فتاحی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران و جهان سرطان است اظهار کرد: بسیاری از انواع سرطان ها اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند به راحتی قابل درمان بوده و می توان از رشد و پیشرفت آنها جلوگیری کرد.

وی مهم ترین اقداماتی را که برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان ها می توان انجام داد شامل پیشگیری از ابتلا و غربالگری جمعیت ذکر کرد و افزود: سرطان ها هم علت ژنتیکی و هم علت اکتسابی(محیطی) دارند که علت اکتسابی قسمت عمده آن به سبک زندگی فرد بستگی دارد که این سبک زندگی با اصلاح یا تغییرعادت ها قابل تغییر است و اگر اصلاح شود، می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام سرطان ها واکسن دارند

کدام سرطان ها واکسن دارند