مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 04:352021-11-29دانش

«فرار مغزها» یا «چرخش نخبگان»؟ / سیاستی که چالش های مهاجرت را به نفع ایران می چرخاند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایران به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به دلیل موقعیت ژئوپلتیک خاص از منظر جابجایی های بین المللی بعنوان کشوری فرستنده، - فرار مغزها یا چرخش نخبگان ؟ / سیاستی که چالش های مهاجرت را به نفع ایران می چرخاند تغییر رویکرد و اتخاذ سیاست هایی در کشور نسبت به موضوع مهاجرت دانشجویان و تحصیل کردگان می تواند چالش ها و تهدید های مهاجرتی را به فرصتی مناسب تبدیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایران به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به دلیل موقعیت ژئوپلتیک خاص از منظر جابجایی های بین المللی بعنوان کشوری فرستنده، ترانزیت و گیرنده مهاجر شناخته می شود.

عدم وجود ثبات سیاسی و اقتصادی کشور های همسایه ایران و عدم وجود فرصت های کافی در داخل کشور برای بهره مندی از ظرفیت تمام نیروی انسانی داخلی و همچنین قرار گرفتن کشور در شرایط تحریم و تنگنای اقتصادی نیازمند به کارگیری راه حل های خلاقانه ای در حوزه جابجایی های بین المللی سرمایه انسانی در کشور است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار قرار گرفته است.

نگاه به مهاجرت بعنوان قطعه ای از پازل توسعه اکثر کشور های دنیا به پدیده مهاجرت بعنوان قطعه ای از پازل توسعه نگاه می کنند و سعی دارند تا چالش ها و تهدید های مهاجرتی را به فرصت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرار مغزها» یا «چرخش نخبگان»؟ / سیاستی که چالش های مهاجرت را به نفع ایران می چرخاند

«فرار مغزها» یا «چرخش نخبگان»؟ / سیاستی که چالش های مهاجرت را به نفع ایران می چرخاند