مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 01:452021-11-28دانش

بانکی پور: دلسرد کردن نخبگان از جامعه خیانت است


یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دلسرد کردن نخبگان از جامعه را خیانت دانست و گفت: باید کاری کنیم که نخبه های داخل کشور از ماندنشان احساس رضایت کنند.

- امیرحسین بانکی پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات رهبری در مورد موضوع مهاجرت نخبگان گفت: چند چیز عامل مهاجرت نخبگان است؛ یکی وجود بی عدالتی است، وقتی نخبه ای می بیند در شرایطی کار می کند که افرادی با استعداد کمتر یا هم استعداد او کاری را با حقوق بیشتری انجام می دهد، حالت بی عدالتی به آنها دست می دهد که فشار زیادی به آنها می آورد و این زمینه مهاجرت شان را فراهم می کند.

وی افزود: نکته دوم ساز و کار به دست آوردن کار برای نخبگان و نیروهای تحصیلکرده است.

آنها از یک طرف می بینند با شرایط و توانی که دارند زمینه برای به کارگیری شان نیست یا اینکه دست اندازهای زیادی در مسیر کاری آنها وجود دارد، در نتیجه از داخل ناامید می شوند و تصمیم به سفر به خارج از کشور می گیرند.

مورد سوم هم نوع تشویق هایی است که برخی اساتید می کنند و آن هم می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد و خیلی بر دانشجویان اثر می گذارد و زمینه مهاجرت آنها را فراهم می کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره راهکار جذب نخبگانی که پیش از این از کشور مهاجرت کرده اند، گفت: طبیعتاً بهترین ساز و کار این است کاری کنیم که نخبه های دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانکی پور: دلسرد کردن نخبگان از جامعه خیانت است

بانکی پور: دلسرد کردن نخبگان از جامعه خیانت است