مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 21:552021-11-28دانش

خواندن ذهن یک عروس دریایی توسط محققان کلتک


محققان موسسه فناوری کالیفرنیا(کلتک-Caltech) موفق شدند با استفاده از یک جعبه ابزار ژنتیکی، ذهن یک عروس دریایی را در تمام بدنش پخش است، بخوانند.

- محققان موسسه فناوری کالیفرنیا(کلتک-Caltech) موفق شدند با استفاده از یک جعبه ابزار ژنتیکی، ذهن یک عروس دریایی را در تمام بدنش پخش است، بخوانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، مغز انسان 100 میلیارد نورون دارد که 100 تریلیون اتصال ایجاد می کنند.

درک مدارهای دقیق سلول های مغزی که همه رفتارهای روزمره ما مانند حرکت دادن اندام ها، پاسخ به ترس و سایر احساسات را تنظیم می کنند، یک معمای فوق العاده پیچیده برای دانشمندان علوم اعصاب است.

اما اکنون سؤالات اساسی در مورد علوم عصب شناختی رفتار، ممکن است از طریق یک موجود بسیار ساده تر مانند یک عروس دریایی کوچک پاسخ داده شود.

محققان کلتک اکنون نوعی جعبه ابزار ژنتیکی ساخته اند که برای بررسی مغز یک نوع عروس دریایی که در زمان رشد کامل، قطری حدود یک سانتی متر دارد، طراحی شده است.

با استفاده از این جعبه ابزار، موجودات کوچک از نظر ژنتیکی اصلاح می شوند تا نورون های آن ها به صورت جداگانه با نور فلورسنت در هنگام فعال شدن بدرخشد.

از آنجایی که یک عروس دریایی شفاف است، محققان می توانند درخشش فعالیت عصبی این حیوان را همین طور که به شکل طبیعی رفتار و حرکت می کند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواندن ذهن یک عروس دریایی توسط محققان کلتک

خواندن ذهن یک عروس دریایی توسط محققان کلتک