مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 16:002021-11-28فرهنگي

اشیای تاریخی کشف شده نهاوند، در همدان کارشناسی می شود


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: اشیای تازه کشف شده نهاوند، در همدان کارشناسی شده و سپس به نهاوند برگردانده می شوند.

- محسن جانجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اشیای کشف شده در نهاوند اظهار کرد: اشیای کشف شده در بخش برزول زرین دشت نهاوند عموما از جنس سفال لعابدار منقوش و ساده، اشیاء مفرغی و آهنی است.

وی بیان کرد: به دلیل آسیب وارد شده به اشیاء و با توجه به اینکه در معرض تجزیه قرار می گیرند، باید به مرکز استان منتقل می شدند تا در آزمایشگاه کارهای کارشناسی، مرمتی و طراحی آنها انجام شود و بتوان نتایج کشف را در قالب مقالات علمی منتشر کرد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به اینکه بعضی از اشیای به دست آمده مربوط به دوره اسلامی و دوران سلجوقی و ایلخانی و برخی از سفال ها متعلق به دوران تاریخی عنوان کرد: برای اینکه به صورت دقیق و علمی بتوان در مورد اشیاء اظهار نظر کرد باید در معرض کار کارشناسی قرار گیرد.

   وی در خصوص کشف سفال زرین فام در بین اشیای کشف شده از نهاوند خاطرنشان کرد: وجود این نوع سفال در نهاوند نکته جالبی است و باید طی تحقیقات خود به سبقه تاریخی آن در منطقه پی ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشیای تاریخی کشف شده نهاوند، در همدان کارشناسی می شود

اشیای تاریخی کشف شده نهاوند، در همدان کارشناسی می شود