مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 14:452021-11-28اقتصادي

دلایل ریزش بورس چیست؟


افت قیمت ها در نخستین روز معاملات هفته جاری بازهم در بازار سهام تداوم یافت، تا سریال ادامه دار خروچ پول حقیقی از این بازار همچنان ادامه داشته باشد.

- ، تمامی این ها در شرایطی رقم خورد که قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال 29 هزار تومانی در نوسان بود و آینده نامعلوم مذاکرات وین نیز بر سر انتظارات تورمی سنگینی می کرد.

اینطور که گفته می شود دلیل اصلی افت قیمت در بازار سهام طی روز گذشته نزول سنگین قیمت ها در بازارهای جهانی بوده است که به طور سنتی اثر قابل توجهی بر رویکرد فعالان خرد و کلان بازار سهام دارد.

افت 10دلاری قیمت نفت خام در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در کنار تداوم ضعف تقاضا در بازار فلزات اساسی به ویژه فولاد در شرایطی اتفاق افتاده که چشم انداز اقتصاد جهانی به واسطه معرفی سویه جدیدی از ویروس کرونا بار دیگر تیره و تار شده و بسیاری انتظار دارند که در صورت شیوع این سویه جدید خطر رکود کنونی که همین حالا هم چین و آمریکا را تهدید می کند، در سال میلادی بعدی اثری جدی بر کاهش تقاضای کل در اقتصاد جهانی بگذارد.

ریزش بازار جهانی؛ دلیل ریزش بورس حسام حسینی، کارشناس بازار سرمایه: ریزش دیروز بازار سهام ناشی از منفی شدن بازار جهانی بود که آن هم به دلیل ترس از موج جدید کرونای آفریقایی به وجود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل ریزش بورس چیست؟

دلایل ریزش بورس چیست؟