مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 13:352021-11-28اقتصادي

پیش بینی برداشت 24 هزار تن غلات در آبدانان


پیش بینی کردیم 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت غلات اختصاص یابد و پیش بینی می شود از این مقدار کشت،24800 تن برداشت محصول در صورت کشت به موقع خواهیم داشت.

- عبدالنبی امینی پور مدیر جهاد کشاورزی آبدانان عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تاخیر در بارندگی های امسال باعث شده اراضی کمتری به زیر کشت محصولات پاییزه برود.

وی افزود: با توجه به بارندگی های دیر هنگام امسال، در کشت غلات تاخیر داشته ایم که این باعث کاهش طول دوره رشد محصولات می شود و تنش ایجاد خواهد کرد و در بسیاری از موارد کشاورزان به دلیل خشکسالی و بارش های دیر هنگام امسال از کشت محصول منصرف شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: پیش بینی کردیم 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت غلات اختصاص یابد و پیش بینی می شود از این مقدار کشت،24800 تن برداشت محصول در صورت کشت به موقع خواهیم داشت.

امینی پور با اشاره به توزیع بذر در سال گذشته که نزدیک به 1800 تن بین اراضی دیم و آبی بوده گفت: امسال به خاطر ترس کشاورز از خشکسالی و همچنین نگهداشتن بذر مصرفی توسط کشاورزان توزیع بذر در مقایسه با سال گذشته بسیار کم بوده و به بیست درصد هم نمی رسد.

وی افزود: در کل شهرستان 30 هکتار به کشت سیب زمینی،2 هکتار پیاز و 350 هکتار به کشت  عدس و نخود اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 24 هزار تن غلات در آبدانان

پیش بینی برداشت 24 هزار تن غلات در آبدانان