مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 12:302021-11-28فرهنگي

اشیاء کشف شده در نهاوند به همدان منتقل شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: اشیای کشف شده در زرین دشت نهاوند برای انجام کارهای کارشناسی و مرمتی به همدان منتقل شد و پس از راه اندازی موزه نهاوند دوباره به این شهرستان منتقل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن جانجان یکشنبه 7 آذرماه در حاشیه بازدید از اشیاء کشف شده در نهاوند در موزه هگمتانه بیان کرد: اشیای کشف شده در بخش برزول زرین دشت نهاوند عموما از جنس سفال لعابدار منقوش و ساده، اشیاء مفرغی و آهنی است.

وی ادامه داد: اشیاء به دلیل آسیبی که دیده اند و با توجه به اینکه در معرض تجزیه قرار می گیرند باید به مرکز استان منتقل می شدند تا در آزمایشگاه کارهای کارشناسی، مرمتی و طراحی آنها انجام شود و در نهایت بتوانیم نتایج کشف را در قالب مقالات علمی منتشر کنیم.

جانجان با اشاره به اینکه بعضی از اشیای به دست آمده مربوط به دوره اسلامی و دوران سلجوقی و ایلخانی و برخی از سفال ها متعلق به دوران تاریخی است، افزود: برای اینکه به صورت دقیقی و علمی بتوانیم در مورد اشیاء اظهار نظر کنیم باید در معرض کار کارشناسی قرار بگیرند.

وی در ادامه به کشف سفال زرین فام در بین اشیای کشف شده از نهاوند اشاره کرد و گفت: وجود این نوع سفال در نهاوند نکته جالبی است و باید طی تحقیقات خود به سبقه تاریخی آن در منطقه پی ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشیاء کشف شده در نهاوند به همدان منتقل شد

اشیاء کشف شده در نهاوند به همدان منتقل شد