مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 11:102021-11-28سياسي

دامپزشکی: مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اراک


با تایید موارد مثبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک، عملیات مهار انجام شده و همچنین رصد و پایش بیماری نیز در مناطق اطراف کانون آلوده آغاز شده است.

- سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: نمونه های مثبت از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جمعیت غازهای تالاب کویری میقان اراک مشاهده شده و در این رابطه اقدامات پایش و مهار بیماری در این زیستگاه طبیعی تشدید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، در این اطلاعیه آمده است: در راستای چارچوب برنامه ملی رصد و پایش تشدیدی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) در کشور، روز 5 آذرماه جاری تلفات چند بال غاز در تالاب کویری میقان اراک گزارش شده است.

این اطلاعیه می افزاید: بر اساس نتایج یافته های تشخیصی از نمونه های استاندارد پرندگان تلف شده توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، رخداد جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این زیستگاه طبیعی شناسایی و تایید شده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با تایید موارد مثبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک، عملیات مهار انجام شده و همچنین رصد و پایش بیماری نیز در مناطق اطراف کانون آلوده آغاز شده است.

همچنین در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای پرورش مرغ مادر و تخمگذار تجاری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی: مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اراک

دامپزشکی: مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اراک