مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 11:002021-11-28اقتصادي

بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه


کارفرمایان می توانند در ازای تأمین نیروی کار جدید مورد نیاز خود از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا به مدت دو سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت کار در چند سال گذشته طرح مشوق بیمه ای را با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآورده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ادامه پیدا کرد.

این طرح در واقع در راستای اجرای ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی عملیاتی شده و مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیل به مدت دو سال توسط وزارت کار به حساب کارفرما واریز می شود.

مشوق بیمه وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری است که ماهانه به حساب کارفرما واریز می شود.

تازه ترین نتایج عملکرد طرح مشوق بیمه کارفرمایی بیانگر آن است که تاکنون 6348 کارفرما برای بهره مندی از معافیت حق بیمه ثبت نام کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه

بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه