مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:552021-11-28سياسي

بسیج در کهگیلویه و بویراحمد چگونه شکل گرفت/ غم انگیزترین بخش اعزام به جبهه


علی رغم دستور حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج یا ارتش بیست میلیونی در آذر ماه سال 1358 تا اواسط زمستان 1359 اقدام خاصی صورت نگرفته است تا اینکه مجلس بسیج مستضعفان را به رسمیت می شناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، در بخش دوم و پایانی نقش بسیجی استان در دفاع مقدس نوشته سید نور محمد حسینی سوق به تشکیل ایران به رسمیت شناخته شده است در استان کهگیلویه و بویراحمد هم مثل سایر استانها ،حرکت هایی برای تشکیل و ساماندهی و سازماندهی بسیج آغاز می شود.

در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار جناب آقای طناب تاب زاده این مسئولیت را برعهده گرفت بعد از ایشان برادر سجاد اصفهانی و در پایان جنگ سرهنگ بدخشان سازمان بسیج را اداره می نمود.

در آن موقع برای انجام کارهای مردمی و بسیجی ،علاوه بر مقر اصلی سپاه که در ضلع شمالی میدان استانداری واقع شده بود سه ساختمان دیگر در مرکز استان یعنی یاسوج  به عنوان مقر فعالیت های بسیجی در نظر گرفته شده بود.

تالار فرهنگی یا مجتمع فرهنگی که همین کتابخانه کنونی امام علی علیه السلام در جاده سی سخت میباشد، یکی از اولین ساختمان هایی بوده که به سپاه برای کارهای عملیاتی واگذار شده بود .

  این ساختمان که در زمان شاه برای انجام کارهای هنری و کلوپ های فرهنگی ساخته شده بود در دامنه تپه در محاصره جنگل های انبوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیج در کهگیلویه و بویراحمد چگونه شکل گرفت/ غم انگیزترین بخش اعزام به جبهه

بسیج در کهگیلویه و بویراحمد چگونه شکل گرفت/ غم انگیزترین بخش اعزام به جبهه