مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-28اجتماعي

72 گونه پرنده مهاجر در تالاب میل مغان زمستان گذرانی می کنند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 72 گونه پرنده منحصر به فرد و کمیاب در تالاب میل مغان زمستان گذرانی می کنند.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 72 گونه پرنده منحصر به فرد و کمیاب در تالاب میل مغان زمستان گذرانی می کنند.

سعید شهند 7 آذر در جریان بازدید از تالاب میل مغان و طرح پایش سلامت پرندگان و تالاب در اصلاندوز اظهار کرد: با آغاز فصل سرما پرندگان مهاجر از نیم کره شمالی به ویژه مناطق سیبری برای زمستان گذرانی به منطقه معتدل شمال استان سفر می کنند تا با حضور در تالاب میل مغان بتوانند از سرما و یخبندان در امان بمانند.

وی تصریح کرد: مساحت تالاب میل مغان 150 هکتار است که در این تالاب 72 گونه پرنده مهاجر اعم از قوی فریادکش، بالکان کوچک و بزرگ و سایر گونه ها زمستان گذرانی خود را انجام داده و اوایل سال آینده این منطقه را ترک می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال پیش بینی می کنیم بیش از 30 هزار قطعه پرنده اغلب از گونه کمیاب در این تالاب منحصر به فرد حاضر شده تا با همراهی محیط بانان و محافظت آنها بتوانند در یک فضای آرام زمستان گذرانی کنند.

شهند تلاش محیط بانان را در این منطقه با همراهی دامپزشکی در پایش سلامت پرندگان و همچنین تالاب یادآور شد و افزود: سعی بر این است تا از شیوع بیماری های خطرناک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

72 گونه پرنده مهاجر در تالاب میل مغان زمستان گذرانی می کنند

72 گونه پرنده مهاجر در تالاب میل مغان زمستان گذرانی می کنند