مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 05:402021-11-28بين الملل

ادامه عزل و نصب ها در سودان/البرهان رؤسای اطلاعاتی را برکنار کرد


منابع خبری از عزل رییس دستگاه اطلاعات نظامی و رییس دستگاه اطلاعات عمومی سودان توسط رییس شورای حاکمیتی این کشور خبر دادند.

- منابع خبری از عزل رییس دستگاه اطلاعات نظامی و رییس دستگاه اطلاعات عمومی سودان توسط رییس شورای حاکمیتی این کشور خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک منبع نظامی سودانی در گفت وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که عبد الفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان در حکمی یاسر محمد عثمان ، رییس دستگاه اطلاعات نظامی و جمال عبد المجید ، رییس دستگاه اطلاعات عمومی این کشور را برکنار کرد.

این منبع گفت که البرهان در حکم دیگری محمد احمد صبیر را به عنوان رییس دستگاه اطلاعات نظامی و احمد ابراهیم مفضل را به عنوان رییس دستگاه اطلاعات عمومی جدید سودان منصوب کرد.

عزل و نصب رؤسای اطلاعاتی سودان درحالی صورت گرفته است که عبد الله حمدوک، نخست وزیر این کشور نیز شامگاه شنبه رییس پلیس این کشور و معاونش را از سمتشان برکنار کرد.

کودتای ارتش سودان علیه دولت غیرنظامی، هفته پیش با بازگشت عبدالله حمدوک به منصب نخست وزیری پس از امضای توافقنامه سیاسی 14 بندی با رییس شورای حاکمیت انتقالی به پایان رسید.

این توافقنامه سیاسی شامل بازگشت حمدوک به سمتش و آزادی تمام زندانیان سیاسی و تلاش برای ایجاد ارتش منسجم سودان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه عزل و نصب ها در سودان/البرهان رؤسای اطلاعاتی را برکنار کرد

ادامه عزل و نصب ها در سودان/البرهان رؤسای اطلاعاتی را برکنار کرد