مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 04:302021-11-28پزشكي

چه مادران بارداری در معرض زایمان زودرس قرار دارند؟


یک متخصص زنان و زایمان در چهارمحال و بختیاری با اشاره به علل زایمان زودرس، گفت: فاکتورهایی نظیر دوقلو بودن نوزدان، کوتاهی فاصله بین دو حاملگی، - سابقه اعمال جراحی بر رحم، رحم دو شاخ یا رحم دارای دیواره و میوم رحمی در وقوع زایمان زودرس تاثیر دارند.

مرضیه شبانیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تعریف زایمان زودرس، اظهار کرد: زمانی که یک زایمان قبل از 37 هفته انجام شود به آن زایمان زودرس گفته می شود، البته به صورت دقیق تر، زایمانی که بین 25 تا 37 هفته صورت بگیرد، جزو زایمان های زودرس محسوب می شود.

این متخصص زنان و زایمان افزود: زایمان زودرس هزینه های بهداشتی و درمانی تمامی جامعه را افزایش داده و عوارض مرگ و میر نوزادان را افزایش میدهد، بنابراین پیشگیری از این زایمان بسیار اهمیت دارد، البته در برخی از موارد این خود پزشکان هستند که به دلایل متعدد مجبور به انجام زایمان زودرس برای مادران باردار هستند، این دلایل مانند خونریزی های شدید ناشی از کندگی های جفت یا جفت های سر راهی و فشار خون شدید مادر است.

وی با بیان اینکه وقوع دو سوم زایمان های زودرس هیچ علت زمینه ای ندارند، گفت: فاکتورهایی نظیر چندقلو بودن نوزدان، کوتاهی فاصله بین دو حاملگی و کمتر از یکسال، سابقه اعمال جراحی بر رحم، رحم دو شاخ یا رحم دارای دیواره، میوم رحمی، سابقه فش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه مادران بارداری در معرض زایمان زودرس قرار دارند؟

چه مادران بارداری در معرض زایمان زودرس قرار دارند؟