مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:552021-11-27اقتصادي

موج سواری مشتریان نفت روی سویه جدید کووید/اغراق برای کاهش قیمت با کرونا یا واقعیت ؟


چند هفته ای است که همه تیرهای کشورهای واردکننده نفت برای پایین آوردن قیمت به سنگ خورده اما استفاده از خبر سویه جدید کرونا به یکباره قیمت نفت را پایین آورد که باید دید رویکرد این کشورها در قبال سویه جدید برای پایین آوردن قیمت نفت است یا آنها واقعا نگران جان مردم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، دولت بایدن در آمریکا و البته برخی از کشورهای جهان که واردکننده عمده نفت به شمار می روند، چند هفته ای است تلاش می کنند تا جلوی بالا رفتن قیمت این حامل انرژی در بازار جهانی را بگیرند.

دولت آمریکا به عنوان سردمدار این حرکت ابتدا تلاش کرد تا با تحت فشار قرار دادن کشورهای عضو اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه می شود، آنها را بر آن دارند تا با بالا بردن عرضه نفت به بازار جهانی قیمت آن را پایین بیاورند.

پس از آنکه کشورهای اوپک پلاس در برابر این خواست آمریکا مقاومت کرده و اعلام کردند به همان افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای عرضه به بازار جهانی پایبند خواهند بود، دولت آمریکا به فکر یک فن دیگر برای پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی افتاد.

ریشه داستان کجاست؟ دو هفته ای است که بایدن در حال رایزنی با کشورهای عمده واردکننده نفت در جهان برای اقناع آنها در استفاده از ذخایر نفت استراتژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج سواری مشتریان نفت روی سویه جدید کووید/اغراق برای کاهش قیمت با کرونا یا واقعیت ؟

موج سواری مشتریان نفت روی سویه جدید کووید/اغراق برای کاهش قیمت با کرونا یا واقعیت ؟