مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:502021-11-27اقتصادي

هزینه ساخت کتابخانه مرکزی کرج به دلیل تأخیر سه برابر شد


رییس کتابخانه های عمومی شهرستان کرج از افزایش سه برابری هزینه های ساخت کتابخانه مرکزی کرج به دلیل تاخیر در ساخت آن خبر داد.

- حسین ذکریاپور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فضای کتابخانه ای کرج یک هشتم استاندارد کشوری است، گفت: به ازای هر 100 نفر در کرج باید هشت متر مربع فضای زیربنایی کتابخانه ای داشته باشیم، در حالی که اکنون فقط یک متر فضای کتابخانه ای داریم.

وی افزود: با ساخته شدن کتابخانه مرکزی که حدود 14 هزار متر است بخش اعظمی از سرانه زیربنایی فراهم می شود و به حدود چهار یا پنج متر می رسد.

وی با بیان اینکه کلنگ کتابخانه مرکزی کرج یک سال است، زده شده و پی ریزی آن انجام شده، اظهارکرد: در برآوردهای صورت گرفته 51 میلیارد تومان برای ساخت این کتابخانه تخمین زده شده بود که اکنون با وجود تورم به 150 میلیارد تومان رسیده و تاخیر در ساخت این کتابخانه باعث افزایش سه برابری هزینه ساخت آن شده است.

ذکریاپور داشتن حداقل یک کتابخانه مرکزی را در البرز ضروری دانست و افزود: در جلسات انجمن کتابخانه های استان که با حضور استاندار، فرماندار و شهردار برگزارمی شود قرار است کارگروه ویژه ای تشکیل شود تا امر ساخت کتابخانه مرکزی تسریع شود و شهردار نیز قول تسریع ساخت این کتابخانه را داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه ساخت کتابخانه مرکزی کرج به دلیل تأخیر سه برابر شد

هزینه ساخت کتابخانه مرکزی کرج به دلیل تأخیر سه برابر شد