مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-27اجتماعي

امید به احیای جنگل های زاگرس/ 656 هکتار در کرمانشاه بذرکاری می شود


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس خبر داد و افزود: دوستداران طبیعت در 9 شهرستان جنگلی استان در راستای احیای جنگل های زاگرس در این پویش مشارکت خواهند داشت.

- انشااله کولانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: جنگل های استان کرمانشاه سطحی حدود 527 هزار هکتار داشته و اغلب گونه های درختی این جنگل ها بلوط ایرانی، بنه، آلبالوی وحشی، زالزالک و گلابی وحشی است.

وی با اشاره به نقش مهم جنگل های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، گفت: این جنگل ها نقش مهمی در تولید اکسیژن داشته و در جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه جنگل های زاگرس در معرض تهدیدات طبیعی و انسانی قرار دارند، گفت: تهدیدات متعددی مثل تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری ها، آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی این جنگل ها را تهدید می کند.

وی در ادامه از پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس خبر داد و افزود: دوستداران طبیعت در 9 شهرستان جنگلی استان کرمانشاه گرد هم خواهند آمد تا با دست های مهربان خود بذری در این خاک پاک بنشانید و حیات بخش زاگرس باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید به احیای جنگل های زاگرس/ 656 هکتار در کرمانشاه بذرکاری می شود

امید به احیای جنگل های زاگرس/ 656 هکتار در کرمانشاه بذرکاری می شود