مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 07:552021-11-27پزشكي

گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان شمالی


کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، از گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان شمالی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز فلوریا انفرادی، کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام گسترش بیماری سل در سایه داشته اند و بیماری را منتشر و منتقل کرده اند.

کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان این که بسیاری از بیماران مبتلابه سل از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده اند، اضافه کرد: متأسفانه این امر منجر به گسترش این بیماری در افراد شده است.

وی ادامه داد: برخی از این بیماران در درجات شدیدتر بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده است اما به دلیل تشخیص دیگر هنگام بخش زیادی از ریه درگیر شده است و افراد زیادی را نیز آلوده کرده اند.

انفرادی خاطرنشان کرد: متأسفانه علائم تنفسی کرونا مشابهت زیادی به علائم تنفسی سل دارد و کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند تمام سرفه ها را به بیماری کووید نسبت می دهند و این را از عوارض کرونا می دانند.

وی بابیان این که سل در سایه کرونا قرارگرفته و موجب فریب بیماران شده است، توصیه کرد: افرادی که سرفه بیش از دو هفته یا علائم عمومی این بیماری رادارند سری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان شمالی

گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان شمالی