مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 19:352021-11-26سياسي

زمینه های همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی و حمل و نقل بررسی شد


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان ضمن بررسی زمینه های همکاری دو کشور در حوزه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس مقدماتی سران کشورهای عضو سازمان اقتصادی اکو به عشق آباد سفر کرده است، امروز جمعه با رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نشست سران سازمان اکو قرار است یکشنبه هفتم آذر ماه در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شود و آیت الله رییسی نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

  در ملاقات صفری با مردوف، مهمترین زمینه های همکاری دو کشور در زمینه انرژی، گاز و برق، حمل و نقل و ترانزیت، صدور خدمات فنی و مهندسی و بهداشت و درمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفری در این دیدار با بیان اینکه سیاست اصولی رییس جمهور اسلامی ایران، اولویت بخشیدن به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی است، خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت امور خارجه تلاش وافری را برای تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان در پیش گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه های همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی و حمل و نقل بررسی شد

زمینه های همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی و حمل و نقل بررسی شد