مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 16:352021-11-26سياسي

جلسات قرآن باید احیاگر جامعه باشد


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نهضت های بزرگ از دل محافل قرآنی ایجاد شده، گفت: برگزاری جلسات قرآن اگر مرده را زنده نکند و احیاگر جامعه نباشد، - بی فایده است.

حسن رحیم پور ازغدی در اختتامیه گردهمایی مدرسین و مدیران استانی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین که جمعه، پنج آذر ماه، در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بین محافل قرآنی تفاوت هایی وجود دارد و برخی مانند آتشفشان ظاهر و باطن اشخاص و جامعه ای را می شوراند اما اثر و بود و نبود برخی محافل در بیرون دیده نمی شود.

وی با تاکید بر لزوم اثرگذاری قرآن بر دل ها گفت: زمانی که پیامبر(ص) و سایر انبیا(ع) آیات الهی را برای مردم قرائت می کردند، به آنان گفته می شد شما شعر می گویید؛ شاعرید؛ مجنون و ساحر هستید اما چرا هیچکس در این محافل قرآنی به ما چیزی نمی گوید؟ آیا آن خدایی که از آن حرف می زنیم و آن قرآنی که می خوانیم، زنده نیستند؟ حضرت علی(ع) می فرماید اگر قرآن باشد، انقلاب در عقل ها ایجاد می کند؛ سطح عقلانیت جامعه بسیار بالا می رود و عقلانیت دفن شده دوباره زنده و استخراج می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نمونه دیگر این تفاوت اثرگذاری آنجایی است که قرآن می فرماید روزه بگیرید و هدف از روزه را تقوی الهی می کند اما سول اینجاست که ما چطور روزه می گیریم اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسات قرآن باید احیاگر جامعه باشد

جلسات قرآن باید احیاگر جامعه باشد