مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 21:552021-11-25پزشكي

راهکار محقق ایرانی برای بهبود اختلال بینایی با نور فروسرخ


دکتر پردیس کی نژاد ، محقق ایرانی کالج دانشگاهی لندن و همکارانش در یک مطالعه جدید نشان داده اند که قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض نور نزدیک به مادون قرمز می تواند اختلال بینایی را بهبود ببخشد.

- دکتر "پردیس کی نژاد"، محقق ایرانی "کالج دانشگاهی لندن" و همکارانش در یک مطالعه جدید نشان داده اند که قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض نور نزدیک به مادون قرمز می تواند اختلال بینایی را بهبود ببخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، با افزایش سن، قدرت بینایی ما به طور طبیعی کاهش می یابد، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که قرار گرفتن کوتاه مدت شبکیه چشم در معرض نور قرمز عمیق می تواند به بهبود بینایی کمک کند.

این تحقیق نشان می دهد که تنها سه دقیقه قرار گرفتن در معرض نور قرمز عمیق با طول موج 670 نانومتر در صبح می تواند بینایی کنتراست رنگ را تقریباً 20 درصد بهبود بخشد.

سال گذشته تیمی از محققان کالج دانشگاهی لندن گزارش دادند که قرار دادن چشم در معرض یک پرتوی نور قرمز عمیق 670 نانومتری به صورت روزانه به مدت تنها دو هفته، بینایی را در افراد مسن بهبود بخشیده است.

اکنون این مطالعه جدید که در مجله Scientific Reports منتشر شده است، این پدیده را بیشتر مورد بررسی قرار داده و تأثیر قرار گرفتن در معرض نور نزدیک به فروسرخ را طی سه دقیقه بررسی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار محقق ایرانی برای بهبود اختلال بینایی با نور فروسرخ

راهکار محقق ایرانی برای بهبود اختلال بینایی با نور فروسرخ