مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 21:152021-11-25فناوري

زندگیِ معلق میان واقعیت و مجازی!


زندگی مجازی، علاوه بر اینکه انسان را از بسیاری قید و بندها و قوانین انسانی رها می کند، این امکان را نیز برای افراد ایجاد می نماید که بر اساس خواسته ها و طبق رؤیاهایشان زندگی کنند و این شاید یکی از رازهای جذابیت و پر طرفدار شدن فضای سایبری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: اینترنت هم می تواند دسترسی عموم مردم به منابع را فراهم کند و هم امید به دموکراسی را در میان آن ها به وجود آورد، اما این جذابیت ها می تواند نقاط ضعف این فضا نیز محسوب شود.

عمومی شدن زندگی ها و اطلاعاتی که تا پیش از این شخصی و تنها مختص خانواده ها بود اکنون در فضای مجازی و در معرض نمایش گذاردن تمامی آنچه در یک خانواده رخ می دهد، تبعاتی دارد که از جمله آن بی ارزشی و بی تعهدی است.

پایین آوردن شأن خانواده با جلوه گری های ویرایش شده به سبک بلاگرها که برای کسب درآمد و افزایش دنبال کنندگان تن به هر کاری می دهند یکی از معایب این فضاست که همه می توانند در فضای مجازی به تبادل آرا مشغول شوند بدون اینکه مسئولیت گفته ها و نوشته هایشان را قبول کنند.

زندگی با هویت های متعدد دنیای مجازی دنیای فرار از تعهدها و تعلقات است، در حالی که دنیای واقعی با تمام خوبی ها و بدی هایش و با تمام درد و رنج ها و خوشی هایش از این جهت که واقعی و مستلزم حضور حقیقی و فیزیکی افراد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگیِ معلق میان واقعیت و مجازی!

زندگیِ معلق میان واقعیت و مجازی!