مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 15:552021-11-25بين الملل

نماینده ویژه آمریکا، حامی تجزیه یمن از آب درآمد


منابع دیپلماتیک خبر دادند که فرستاده آمریکا در یمن امروز با شماری از گروههای این کشور، نشستی برگزار و در آن مسئله تجزیه یمن به دو قسمت جنوبی و شمالی را مطرح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،   تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا در نفوذی در شمال یمن داشته باشد، به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد که لیندرکینگ این دیدار را با هدف تجزیه یمن انجام داده است.

  منابع مذکور گفتنند که فرستاده آمریکا، شماری از سیاستمداران، روزنامه نگاران، فعالان و اتباع یمنی حاضر در آمریکا را فراخواند و با آنان  گفت وگوهایی مبنی بر ایده تجزیه یمن به دو بخش را انجام داد .

در همین ارتباط،  عیدروس الزبیدی رییس شورای انتقالی جنوب در یمن  که مورد حمایت امارات عربی متحده است، پیشتر، خواستار حمایت جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از تجزیه یمن شد.

الزبیدی مدعی شد که همه پرسی جدایی جنوب یمن از شمال این کشور از حمایت 90 درصدی ساکنان بخش جنوبی برخوردار خواهد بود و این همه پرسی باید منحصراً در بخش جنوبی برگزار شود و ساکنان شمال یمن نباید در آن مشارکت داده شوند.

الزبیدی ضمن درخواست از لیندرکینگ برای انجام گفت وگویی با شورای انتقالی جنوب با هدف تجزیه یمن، تصریح کرد، شورای انتقالی جنوب  باید در هرگونه مذاکرات صلح تحت حمایت سازمان ملل نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ویژه آمریکا، حامی تجزیه یمن از آب درآمد

نماینده ویژه آمریکا، حامی تجزیه یمن از آب درآمد