مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 10:552021-11-25فرهنگي

ثبت 80 درصد آثار تاریخی و گردشگری تربت حیدریه در فهرست ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: تاکنون در کل شهرستان های تربت حیدریه و زاوه 450 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که از این تعداد 80 درصد در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: تاکنون در کل شهرستان های تربت حیدریه و زاوه 450 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که از این تعداد 80 درصد در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

علی محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آثار شهرستان زاوه شامل آسباد پطرو، تپه زمان آباد، تپه عمارت، تپه گورکی، تپه گوهر قلعه، تپه سنجدک، تپه سراوبند، تپه خاک تنور، تپه چرخ گله، تپه گور پایین، تپه درخت سرو و آثار شهرستان تربت حیدریه شامل آسیاب بکاول، آب انبار سیوکی، مقبره لاری و سرای امین.

است.

وی به اهمیت مرمت و نگهداری آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: اکنون 8 بنای تاریخی با مشارکت مالکان و اداره اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای دولتی شهرستان مرمت و بازسازی شده و 2 بنا جهت مرمت به بخش خصوصی واگذار شده است.

محمدی بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی زنده نگه داشتن آثار تاریخی تحقق بیشتری پیدا خواهد کرد، در حال حاضر حمام حاج رییس و رباط کامه جهت مرمت و احیاء در مزایده قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 80 درصد آثار تاریخی و گردشگری تربت حیدریه در فهرست ملی

ثبت 80 درصد آثار تاریخی و گردشگری تربت حیدریه در فهرست ملی