مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 09:402021-11-25بين الملل

ماده جدیدی برای کاهش سر و صدا حتی در موتور جت


یک ماده جدید که با تلاش و همکاری رضا غفاری ورداوق ، محقق ایرانی دانشگاه بوستون با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی و پلاستیک ساخته شده است، - یک ماده جدید که با تلاش و همکاری "رضا غفاری ورداوق"، محقق ایرانی دانشگاه بوستون با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی و پلاستیک ساخته شده است، می تواند حتی در موتور جت 94 درصد مانع از انتشار سر و صدا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیزیکس تودی، محققان آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده در واشنگتن نشان داده اند که واکنش الاستیک و مواد مهندسی شده را می توان برای ساخت فرامواد صوتی بسیار کارآمد ترکیب کرد.

اما فرامواد صوتی یا آکوستیک چیست؟ فرامواد آکوستیک مواد پیشرفته ای هستند که می توانند به شکل مؤثر، انتشار صدا را با استفاده از شکل هندسی خود مسدود کنند.

حالا سؤال این است که آیا آنها می توانند بدون ایجاد اختلال در جریان هوا این کار را انجام دهند؟ در ماه مارس 2019 محققان دانشگاه بوستون شامل شین ژانگ استاد کالج مهندسی این دانشگاه و رضا غفاری ورداوق دانشجوی دکترا در دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه بوستون مقاله ای را ارائه کردند که نشان دهنده یک فراماده صوتی بود که می توانست به طور مؤثر صداها را قطع کند و در عین حال، جریان هوا را حفظ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماده جدیدی برای کاهش سر و صدا حتی در موتور جت

ماده جدیدی برای کاهش سر و صدا حتی در موتور جت