مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 06:252021-11-25سياسي

اهمیت ژئوتوریسم در توسعه گردشگری اورامان


مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامان گفت: به جرات می توان گفت که حوزه ژئوتوریسم در اورامان یکی از بالقوه ترین سایت های موجود در ایران است و می توان از آن به عنوان یک پتانسل مهم در حوزه توسعه گردشگری بهره برد.

- پویا طالب نیا امروز پنجشنبه (4آذر ماه)در وبینار قابلیت سنجی امکانات و جذابیت های ژئوتوریستی منظر جهانی هورامان محور ششمین دوره سلسله نشست های چشم انداز صنعت گردشگری در ایران، که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد اظهار کرد: بحث ژئوتوریسم یا زمین گردشگری شامل جاذبه های زمین شناسی و ژئومورفولوژی است که با اکوتوریسم که جاذبه های جاندار را شامل می شود؛ تفاوت دارد.

طالب نیا عنوان کرد: ژئوتوریسم بیشتر با ساختار زمین شناسی بی جان سروکار دارد به این معنی که عنصر حیات موجود در آن ها قابل مشاهده نیست.

وی در خصوص توسعه پایدار گردشگری عنوان کرد: در حوزه زمین گردشگری که یکی از زیرمجموعه های حوزه گردشگری است، عوامل متعددی همچون فرسایش زمین، آتشفشان ها، چین خوردگی ها و گسل های موجود، شکل گیری غارها و صخره ها و سفره های آب زیر زمینی، چشمه ها و رودهایی که شاخص هستند و می توان از آن ها به عنوان جاذبه های گردشگری که در حوزه ژئوتوریسم مطرح هستند؛ نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت ژئوتوریسم در توسعه گردشگری اورامان

اهمیت ژئوتوریسم در توسعه گردشگری اورامان