موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 00:452021-11-24بين الملل

آمریکا: آماده رفع تحریم های ناسازگار با برجام هستیم


نماینده آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به نقش کشورش در مشکلات کنونی برجام ادعا کرد که ایالات متحده در صورتی که ایران پایبندی خود را به تمامی تعهدات خود ذیل برجام از سر بگیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، لوییس ال.

بونو کاردار آمریکا نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در بیانیه ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت آمریکا منتشر شد ادعا کرد که رییس جمهوری آمریکا متعهد است تا زمانی که ایران به برجام متعهد است، در این توافق بماند.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پس از 13 سال مذاکرات بین المللی فشرده، در تاریخ 23 تیرماه 1394 (14 ژوییه 2015) منعقد شد.

برجام یک هفته بعد با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید و به عنوان ضمیمه الف به قطعنامه مذکور پیوست شد.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه 2017 (دی ماه 1395) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از این توافق در 18 اردیبهشت 1397 (8 می 2018)، در دو مرحله تحریم های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

اجرای نامتوازنِ برجام از یک طرف و فشار های ناشی از اعمال و تشدید تحریم های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یکسال پس از خروج آمریکا از برجام، نهایتاً در تاریخ 18 اردیبهشت 1398 (8 می 2019


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: آماده رفع تحریم های ناسازگار با برجام هستیم

آمریکا: آماده رفع تحریم های ناسازگار با برجام هستیم