مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 09:202021-11-24اجتماعي

36 پایگاه غربالگری آماده بینایی سنجی کودکان


36 پایگاه غربالگری بینایی آماده معاینه چشم کودکان زنجانی هستند.

- محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 36 پایگاه غربال شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان در پایگاه های دائمی برای کودکان 3-6 سال در سطح استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در سه سطح اجرا می شود، افزود: در سطح اول، غربال توسط افرادی انجام می شود که بصورت تئوری و عملی آموزش دیده و با استفاده از چارت و یا دستگاه و در شرایط استاندارد برای غربال کودکان اقدام می کنند.

محمدی معاینه سطح دوم را برای کودک ارجاعی (مشکوک شناسایی شده در سطح اول)، توسط اپتومتریست معرفی و خاطر نشان کرد: چنانچه بیمار تشخیص داده شود تحت درمان لازم قرار می گیردو اگر نیاز به معاینه و درمان تخصصی تر داشته باشد به سطح سوم برنامه ارجاع داده می شود و توسط چشم پزشک معاینات دقیق تری انجام می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در سالجاری با راه اندازی و تاسیس مراکز مثبت زندگی که  با هدف ارائه خدمت و تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف در تمام نقاط استان تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 پایگاه غربالگری آماده بینایی سنجی کودکان

36 پایگاه غربالگری آماده بینایی سنجی کودکان