مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-24پزشكي

مادران باردار با خیال راحت واکسن بزنند


یک متخصص زنان و زایمان می گوید هیچ نگرانی از بابت تزریق واکسن کرونا به زنان باردار و شیرده وجود ندارد.

- جی پلاس ، به نقل از الاهرام؛ نگرانی گسترده ای در میان زنان شیرده و زنان باردار در مورد دریافت واکسن کرونا وجود دارد که آیا در صورت دریافت واکسن توسط مادر، نگرانی برای جنین و نوزاد وجود دارد؟ دکتر هبه الحریری متخصص زنان و زایمان می گوید که هیچ جایی برای بحث در مورد دریافت واکسن وجود ندارد؛ زیرا مطالعات مختلف ثابت کرده است که هیچ نگرانی از بابت تزریق واکسن به زنان باردار و شیرده وجود ندارد.

الحریری بر لزوم رعایت استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و وسایل نقلیه و تلاش برای دوری از تجمعات و نوشیدن مایعات گرم که مجاز به مصرف هستند، تاکید کرد.

او بر اهمیت خوردن وعده های غذایی سالم، به ویژه آن هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و نیم ساعت ورزش پیاده روی تاکید کرد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: در صورت احساس گرما و مشکل در تنفس باید سریعاً با پزشک مشورت کنید و نسبت به مصرف دارو های غیر تجویزی هشدار داد.

الحریری با اشاره به اینکه زنان باردار بیشترین آسیب پذیری را در برابر ابتلا به ویروس ها دارند و واکسیناسیون به محافظت هر چه بیشتر از او کمک می کند، گفت: اگر اولین دوز واکسن را قبل از بارداری دریافت کرده اید، نگران نباشید و دوز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار با خیال راحت واکسن بزنند

مادران باردار با خیال راحت واکسن بزنند