مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-24فرهنگي

5 بنای تاریخی کردستان به بخش خصوصی واگذار شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از واگذاری 5 بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

- یعقوب گویلیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: واگذاری بناهای تاریخی براساس دستورالعمل های مربوط به احیاء، مرمت و واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی اجرایی شده و با واگذاری 5 اثر تاریخی، علاوه بر حفظ آن ها، زمینه جذب گردشگران بیشتر به استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: این 5 بنا شامل عمارت ملک التجار، منزل عرب زاده، منزل صحرایی، منزل جواهری، منزل آزموده اردلان و همچنین واگذاری زمینی به تعاونی 451 صنایع دستی است.

گویلیان مالکیت بناهای یاد شده را متعلق به این اداره کل عنوان کرد و افزود: کاربری این بناها شامل مرکز فرهنگی و خانه تئاتر، چند اقامتگاه سنتی، کارگاه و فروشگاه تولید زیور آلات است که می توانند علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 30 نفر، زمینه توسعه صنعت گردشگری، ترویج صنایع دستی و هم چنین ایجاد مرکزی برای توسعه و ترویج هنرهای نمایشی برای نخستین بار در استان مهیا سازد.

وی تصریح کرد: این بناهای تاریخی به سرمایه گذارانی که صلاحیت آن ها احراز شده و توان سرمایه گذاری، مرمت و احیای بناهای تاریخی را دارند، برای مدت مشخص و براساس قرارداد معین، واگذار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 بنای تاریخی کردستان به بخش خصوصی واگذار شد

5 بنای تاریخی کردستان به بخش خصوصی واگذار شد