مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:102021-11-24اقتصادي

برداشت 2100 تن چغندر در ارسنجان پیش بینی میشود


مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان با اشاره به شروع برداشت مکانیزه چغندر قند در سطح 32 هکتار از مزارع این شهرستان، میزان احتمالی برداشت را 2100 تن پیش بینی کرد.

- سیدناصر حسینی چهارشنبه سوم آذر در جمع خبرنگاران گفت: برداشت چغندر قند بهاره در این شهرستان از اواسط آبان آغاز شده است و تا نیمه دوم آذر ماه ادامه دارد.

او افزود: با احتساب میانگین عملکرد70 تن در هکتار پیش بینی می شود افزون بر 2100 تن چغندرقند تولید و به کارخانه های قند تحویل شود.

حسینی خرمی با بیان اینکه کاشت چغندرقند موجب افزایش مواد آلی، اصلاح ساختار خاک، کنترل آفات، بیماریها و علف های هرز می شود تصریح کرد: کاهش 40 درصدی مصرف آب و کاهش هزینه های تولید در واحد سطح از دیگر مزایای کشت این محصول استراتژیک است.

او خاطرنشان کرد: عملیات کشت مکانیزه و استفاده از بذور اصلاح شده با عملکرد بالا مانند رقم ایزابلا و شکوفا، امکان برداشت به صورت مکانیزه را نیز فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان، تسهیل عملیات برداشت ، سهولت بارگیری محصول، کاهش هزینه تولید و فراهم شدن زمان مناسب و به موقع برای کشت محصولات شتوی مثل گندم و جو را از جمله مزایای برداشت مکانیزه چغندر قند برشمرد.

به گفته حسینی خرمی، هر هکتار چغندرقند به طور متوسط زمینه اشتغال موقت دو تا سه نفر را ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 2100 تن چغندر در ارسنجان پیش بینی میشود

برداشت 2100 تن چغندر در ارسنجان پیش بینی میشود