مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 15:552021-11-23پزشكي

ادامه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در خوزستان


مدیرکل بهزیستی خوزستان از معاینه 75 هزار و 588 کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح استان خبر داد.

- غلامرضا صدیق راد اظهار کرد: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی برای سنجش کودکان 3 تا 6 ساله از 15 از اردیبهشت ماه شروع شده و تا پایان اسفندماه در کلیه پایگاه های دائمی و غیردائمی بهزیستی اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل بهزیستی خوزستان، وی با اشاره به اینکه این برنامه فرصتی طلایی برای تضمین سلامت بینایی کودکان و راهی موثر برای جلوگیری از بروز معلولیت و کاهش بینایی است، افزود: انجام این تست در کودکان از پیشرفت سایر بیماری های چشمی، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی جلوگیری می کند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در این طرح، از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون 75 هزار و 588 کودک خوزستانی معاینه و در سامانه آمبلیوپی ثبت شده اند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در سه سطح مربی، اپتومتریست و چشم پزشک افزود: 530 مربی، 41 اپتومتریست و 15 چشم پزشک در 30 پایگاه دائمی و 290 پایگاه غیردائمی و 186 مرکز مثبت زندگی در روند اجرای طرح با بهزیستی خوزستان همکاری می کنند.

صدیق راد با بیان اینکه غربالگری تنبلی چشم در سه سطح انجام می شود، گفت: سنجش تنبلی چشم کودک ابتدا توسط غربالگر انجام می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در خوزستان

ادامه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در خوزستان