مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 10:552021-11-23سياسي

دست بسته قوه قضاییه در برخورد با توهین کنندگان به قهرمانان ملی


مکرر پیش آمده که کاربری در شبکه های اجتماعی به شخصیتی محبوب یا قهرمانی ملی، اهانت کرده و باعث آزردگی خاطر بسیار از دوستداران آن شخصیت یا حتی آزردگی عمومی شده است.

- گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- مکرر پیش آمده که کاربری در شبکه های اجتماعی به شخصیتی محبوب یا قهرمانی ملی، اهانت کرده و باعث آزردگی خاطر بسیار از دوستداران آن شخصیت یا حتی آزردگی عمومی شده است.

در این مواقع اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد می رسد این است که چرا قوه قضاییه با فرد توهین کننده برخورد نمی کند؟ و معمولا نیز در پی این توهین ها سیلی از مطالبات برای برخورد قضایی با شخص توهین کننده شکل می گیرد.

برای مثال در روزهای اخیر در پی توهین یکی از کارکنان صداوسیما به شهید سلیمانی و فرزند ایشان بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی خواستار برخورد قضایی با فرد توهین کننده شدند.

با این حال این مورد نیز مانند بسیاری موارد دیگر منجر به تشکیل پرونده قضایی و محاکمه فرد موهن نشد؛ اما ایراد کار کجاست؟ چرا توهین به اشخاص مورد احترامی همچون شهید سلیمانی که احساسات عمومی مردم را جریحه دار می کند، منجر به پیگرد قضایی نمی شود؟ قابل گذشت بودن توهین به چه معناست؟ برای پاسخ باید به سراغ قانون مجازات اسلامی و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری رفت، جایی که توهین جز در موارد خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست بسته قوه قضاییه در برخورد با توهین کنندگان به قهرمانان ملی

دست بسته قوه قضاییه در برخورد با توهین کنندگان به قهرمانان ملی