مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 05:152021-11-23اقتصادي

زنان چه نقشی در اقتصاد و رشد آن دارند؟


عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با ورود زنان بیشتر به بازار کار، اقتصادها این پتانسیل را خواهند داشت که در پاسخ به نهاده های کار بالاتر، - سریع تر رشد کنند.

زهرا فتوره چی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: عرضه نیروی کار زنان باعث افزایش درآمد خانوار می شود و این مسئله ازیک طرف به خانواده ها کمک می کند که از فقر فرار کنند و از طرف دیگر مصرف کالاها و خدمات خود را افزایش دهند بنابراین، زنان در ایجاد رشد اقتصادی، امنیت غذایی، افزایش ثروت خانواده و کاهش فقر نقش فزاینده ای دارند.

وی با بیان اینکه همراه با افزایش درجه توسعه یافتگی کشورها، معمولاً قابلیت های زنان بهبودیافته، محدودیت های اجتماعی ضعیف شده و زنان قادر به شرکت در کارهای خارج از خانه نیز می شوند، تصریح کرد: بااین حال، علاوه بر طرف عرضه نیروی کار، طرف تقاضا و ماهیت رشد اقتصادی تعیین می کند که زنان به کدام نوع از مشاغل دسترسی داشته باشند به ویژه در شرایطی که هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تعیین می کنند که زنان چگونه و کجا می توانند کار کنند.

فتوره چی با بیان اینکه یکی از شاخص ها جهت بررسی نقش زنان در اقتصاد نرخ مشارکت زنان نیروی کار است، ادامه داد: بر اساس مطالعه 2021 صندوق بین المللی پول، ایران در میان سه کشور اول قرار دارد که به دلیل نرخ پایین مشارکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان چه نقشی در اقتصاد و رشد آن دارند؟

زنان چه نقشی در اقتصاد و رشد آن دارند؟