مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 19:202021-11-22اقتصادي

بخش دامپروری از ضایعات کشاورزی برای تولید شیر و گوشت استفاده کند


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت:هنر بخش دامپروری باید این باشد که از ضایعات بخش کشاورزی چون تفاله ها و باقیمانده غلات برای تولید شیر و گوشت قرمز بهره بگیرد و هزینه های تولید را تا حد ممکن کاهش دهد.

- امروز (دوشنبه 1 آذر) جلسه ای به منظور تبادل تجربیات بین مدیران و کارشناسان امور دام و مدیران عامل اتحادیه دامداران استانهای کردستان و لرستان درخصوص بهره گیری از سامانه توزیع و رصد نهاده های دامی با تاکید بر واحدهای خرد روستایی برگزار شد.

سید احمدذکریایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: به زودی سامانه جامع توزیع و رصد نهاد های دامی برای ارتقاء کیفیت خدمات به واحدهای کوچک دامی و نیز واحدهای صنعتی در کردستان راه اندازی می شود.

وی گفت: به جهت عملکرد خوب سامانه دامیار و تجربیات مثبت استان های لرستان و همدان در توزیع و مدیریت نهاده های دامی با بهره گیری از این سامانه به زودی در استان کردستان نیزبه کارگیری شده و نهاده ای که در اختیار دامداران خرد و روستایی قرار می گیرد ماهانه ثبت و برنامه ریزی های لازم بر این اساس صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر فعالیت های خدماتی بخش دام و طیور در کردستان به تشکل ها و اتحادیه ها واگذار شده و عملکرد قابل قبولی تا اکنون داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش دامپروری از ضایعات کشاورزی برای تولید شیر و گوشت استفاده کند

بخش دامپروری از ضایعات کشاورزی برای تولید شیر و گوشت استفاده کند