مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 19:102021-11-22سياسي

جامعه کبیره، تجدید بیعتی با اولیای الهی


یک مدرس حوزه و دانشگاه جامعه کبیره را از معتبرترین متون اسلامی و تجدید بیعت با اولیای الهی دانست و گفت: در این زیارت شأن ائمه اطهار(ع) و روح امامت بیان شده است.

- ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه جامعه کبیره را از معتبرترین متون اسلامی و تجدید بیعت با اولیای الهی دانست و گفت: در این زیارت شأن ائمه اطهار(ع) و روح امامت بیان شده است.

حجت الاسلام مهدی نظری امروز یکم آذرماه، با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره را می توان مانند دیگر ادعیه برای ثواب آن قرائت کرد و یا می توان این دید را داشت که شاید با قرائت این دعا فضایل اهل بیت(ع) را بشناسیم، چراکه مقامات نورانی اهل بیت(ع) در متن زیارت جامعه کبیره به عنوان بهترین متن امام شناسی معرفی شده است، اظهار کرد: همچنین می توان این زیارت را برای تجدید عهد با اولیای الهی(ع) قرائت کرد که هیچ منافاتی با دیدگاه های قبلی ندارد بلکه دیگر دیدگاها نیز در ذیل آن قرار می گیرد، بنابراین زیارت جامعه کبیره متنی است که انسان به واسطه آن با اهل بیت(ع) تجدید عهد می کند.

وی بیان کرد: اگر به روایات متعدد اهل بیت(ع) مراجعه کنیم می بینیم که مطرح کردند در مرحله ای از عالم وجود قبل از عالم دنیا به نام عالم میثاق که به عنوان عالم زر هم از آن اسم برده شده از انسان ها عهدی گرفته است، در روایات است که از تمام موجودات آن عهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه کبیره، تجدید بیعتی با اولیای الهی

جامعه کبیره، تجدید بیعتی با اولیای الهی