مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 13:152021-11-22سياسي

کاوش مشترک ایران و فرانسه در خراسان شمالی انجام شد


سومین فصل از کاوش های باستان شناسی محوطه ویرانشهر خراسان شمالی در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موزه لوور انجام شد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، میثم لباف خانیکی سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی گفت: سومین فصل کاوش های باستان شناسی در محوطه ویرانشهر واقع در ده کیلومتری شمال شهرستان فاروج، استان خراسان شمالی که با مجوز پژوهشگاه صورت گرفت به حصول نتایج مهمی درباره معماری دوره اشکانی و ساسانی در منطقه شمال خراسان انجامید.

او با بیان اینکه بقایای معماری نشان می دهد محوطه ویرانشهر در میانه حصاری مربع شکل محصور بوده و عرصه ای به وسعت 14 هکتار را پوشش می داده است تصریح کرد: حصار پیرامونی این سکونتگاه به برج های متوالی تجهیز می یافت و یک ارگ یا حاکم نشین در گوشه شمال غربی آن قرار داشت.

این باستان شناس گفت: کاوش های سال گذشته آثاری از یک مجموعهه معماری را در محل تپه ای که در بخش جنوبی محوطه واقع شده است، آشکار ساخت.

لباف خانیکی با اشاره به اینکه بخشی از کاوش های فصل جاری با هدف تکمیل اطلاعات سال گذشته، به کشف قسمت های بیشتری از بنای یادمانی یاد شده انجامید افزود: همچنین کاوش هایی که در محل دروازه غربی این سکونتگاه صورت گرفت، نشان داد که در طرفین این دروازه دو برج با پل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش مشترک ایران و فرانسه در خراسان شمالی انجام شد

کاوش مشترک ایران و فرانسه در خراسان شمالی انجام شد