مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 10:402021-11-22پزشكي

تاثیر سیگار الکترونیکی بر سلامت استخوانی در بزرگسالان


استفاده از سیگار الکترونیکی ممکن است به سلامت استخوانی در افراد بزرگسال آسیب وارد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالیکه استعمال سیگار معمولی و سنتی یک عامل خطرزا در بروز عارضه پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن است، تاثیر استفاده از سیگار الکترونیکی بر سلامت استخوانها پیش از این مورد مطالعه قرار نگرفته بود.

پزشکان در یک مطالعه جدید روی بیش از 5500 بزرگسال مصرف کننده سیگار الکترونیکی در تمام گروه های سنی دریافتند که استعمال سیگار الکترونیکی با شیوع بیشتر نوعی شکستگی استخوان با حداقل ضربه مرتبط است.

یافته های بدست آمده در این بررسی نشان می دهد که استفاده از سیگار الکترونیکی ممکن است حتی سلامت استخوانی در جوانان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

شکستگی استخوان با حداقل ضربه به عنوان ترکیبی از شکستگی ها در لگن، ستون فقرات یا مچ دست شناخته می شود که ممکن است در صورت زمین خوردن حتی از ارتفاع کم نیز اتفاق افتد.

امروزه در برخی از کشورها سیگارهای الکترونیکی به عنوان یک جایگزین سالم تر و کمک کننده در ترک سیگار معمولی به بازار عرضه شده اند.

در حالیکه سیگار عامل خطرزا در بروز پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن است، ارتباط بین استفاده از سیگار الکترونیکی و سلامت استخوان، به ویژه شکستگی استخوان با حداقل ضربه قبلا مورد مطالعه قرار نگرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر سیگار الکترونیکی بر سلامت استخوانی در بزرگسالان

تاثیر سیگار الکترونیکی بر سلامت استخوانی در بزرگسالان