مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 07:252021-11-22اقتصادي

بندهای خاکی از وقوع سیل ممانعت می کند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به افتتاح بند خاکی روستای کرسف، گفت: ایجاد سیل بندها در مسیر آب راه ها می تواند 30 تا 50 درصد از خسارت های ویرانگر سیل جلوگیری کند و در کنترل و مهار سیلاب بسیار موثر است.

- خلیل آقاجانلو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی بند خاکی کرسف از سال 97 با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان آغاز و در سفر اخیر رییس جمهور به استان افتتاح شد.

این بند باعث ذخیره سازی 140 هزار مترمکعب روان آب شده و جلوی سیل در منطقه را می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت آبخیزداری و آبخوان داری در کنترل سیلاب، افزود: جمع شدن آب پشت سیل بندها مانع از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی در منطقه می شود، این در حالی است که نبود آب در بسیاری از مناطق موجب فرسایش خاک می شود که اگر بتوانیم آب را جمع آوری کنیم، می توانیم هم از فرسایش خاک جلوگیری کنیم و هم موجب افزایش پوشش گیاهی شویم.

آقاجانلو در ادامه با بیان اینکه بحث آب یکی از بحث های اساسی است که در همه مسائل توسعه ای در هر شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: زیرا هر کاری که در بحث توسعه قرار است انجام گیرد، بدون توجه به وابستگی به آب ممکن نیست.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و تغییر رژیم بارش از برف به بارندگی در استان زنجان، تصریح کرد: با توجه به این مقوله ها ایجاد س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندهای خاکی از وقوع سیل ممانعت می کند

بندهای خاکی از وقوع سیل ممانعت می کند