مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 05:552021-11-22اقتصادي

قاتل خاموش دیگر به نام «نیترات آب»


وقتی صحبت از آب سالم و با کیفیت می شود در نظر اول، آبی را دارای این خصوصیات می دانیم که شور و بد مزه و بدبو نباشد و به عقیده خیلی از عوام کلر هم نداشته باشد ولی آلاینده هایی نظیر نیترات که کمتر نیز مورد توجه است، - تاثیرات منفی و به مراتب خطرناک تری بر سلامتی مصرف کنندگان دارد.

بسیاری از مردم در خصوص آلاینده هایی مانند طعم و بوی نامطبوع، تیرگی و کدورت، ذرات معلق، سختی و سنگینی و رسوب گذاری آب عکس العمل نشان می دهند اما نسبت به آلاینده هایی نظیر نیترات که تاثیرات منفی آن بر سلامتی، بیشتر و به مراتب خطرناک تر است، بی توجه هستند زیرا نیترات در منابع آب به وسیله چشم قابل رویت نیست و مزه آب را نیز تغییر نمی دهد.

نیترات در منابع آب زیرزمینی از طریق نفوذ فاضلاب و زه آب های آلوده افزایش می یابد و از مهم ترین مشکلات منابع آب آشامیدنی در بسیاری از نقاط دنیا شناخته می شود.

نیترات چیست؟ ناهید غلام نژاد مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد در تعریف نیترات می گوید: نیترات یکی از محلول ترین آنیون های معدنی است که در نتیجه اکسیداسیون نیتروژن عنصری حاصل می شود.

وی می افزاید: این ترکیب در اثر دفع غیربهداشتی فاضلاب های شهری، صنعتی و مصرف سموم و کودهای کشاورزی که دارای نیتروژن آلی هستند، وارد خاک می شود و پس از انحلال در آب به راح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتل خاموش دیگر به نام «نیترات آب»

قاتل خاموش دیگر به نام «نیترات آب»