مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 10:252021-11-21پزشكي

آیا همدلی دیجیتال در روان درمانی مجازی موثر است؟


نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که روان درمانی مجازی به افراد کمک می کند تا احساس حمایت کنند؛ همدلی دیجیتال ویژگی های همدلی سنتی مانند نگرانی و توجه به دیگران است که از طریق تعاملات رایانه ای ابراز می شود.

- به نقل از سایکولوژی تودی، نتایج تحقیق اخیر نشان می دهد که مراجعه کنندگان احساس می کردند که روان درمانگرشان در یک محیط از راه دور نسبت به یک محیط حضوری بیشتر همدلی و حمایت می کنند همچنین نتایج تحقیق دیگری نشان داد که گروه درمانی مجازی می تواند به اندازه گروه درمانی حضوری موثر باشد.

با آغاز همه گیری کووید-19، بسیاری از روان درمانی ها خدمات را به صورت آنلاین ارائه می کنند.

دو تحقیق جدید به این موضوعات پرداختند که آیا تله درمانی و ویدئو کنفرانس درمانی مفید هستند یا خیر؟ آیا همدلی باوجود شکاف مجازی می تواند مراجعه کنندگان را با درمانگرانشان پیوند دهد؟ آیا روان درمانی با روش آنلاین سازگار شده است یا خیر جواب این سوالات ممکن است برای برخی تعجب آور باشد.

محققان دریافتند که مراجعه کنندگان احساس می کنند که روان درمانگر به طور قابل توجهی در محیط از راه دور در مقایسه با حضوری، همدل تر و حمایت کننده تر هستند.

این مهم است زیرا با توجه به نوع روان درمانی، اینکه آیا فرد احساس ارتباط با روان درمانگر می کند می تواند یک عامل اساسی در نت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا همدلی دیجیتال در روان درمانی مجازی موثر است؟

آیا همدلی دیجیتال در روان درمانی مجازی موثر است؟