مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 11:402021-11-20اجتماعي

یزد، کارگاه مرمتی ایران در آبانی بارانی


بافت تاریخی زنده شده و شریان هایش بوی کاهگل نم زده می دهند، خصوصا در روزهای اخیر که باران آبانماه محکم تر از همیشه بر در و دیوارهای یزد می کوبید ولی در عین حال جنبش مرمت متوقف نشده و نهضت مرمت به شهرستان های یزد هم کشیده شده است.

- هر روز در یک گوشه از این شهر صدای کلنگ، ماله کشیدن روی دیوار، زمین خوردن یک تیشه، بندکشی و کف سازی، صدای ماشین هایی با باربندهای پر از آجر، صدای چکمه های فرو رفته در کاهگل و نجواهایی از جنس مرمت به گوش می رسد؛ اینجا یزد است، شهری که پس از جهانی شدن، جنبش مرمت را به یکباره تجربه کرد و تبدیل به کارگاهی مرمتی شد، تمام کوچه و خیابان های بافت تاریخی پر شد از کاهگل، گل و آجر و خشت و پس از ان هم، خانه های کاهگلی پر از جوانانی شد که روزی سکونت در مناطق تاریخی را شاید نوعی بی کلاسی می دانستند.

حالا دوباره بافت تاریخی زنده شده و شریان هایش بوی کاهگل نم زده می دهند خصوصا در روزهای آبان ماه که باران محکم تر از همیشه بر در و دیوارهای یزد می کوبید، جنبش مرمت متوقف نشد و علاوه بر اقدامات کسترده زیاد، شاهد توسعه مرمت ها در این بافت بودیم.

در ابتدا عمده مرمت ها محدود به بافت تاریخی شده بودند اما حالا نهضت مرمت به شهرستان های استان یزد نیز کشیده شده و پابه پای بافت تاریخی و عرصه جهانی که با شتاب بیشتری در حال مرمت است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد، کارگاه مرمتی ایران در آبانی بارانی

یزد، کارگاه مرمتی ایران در آبانی بارانی