مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 09:202021-11-20پزشكي

چرا تشخیص زودهنگام اوتیسم مهم است؟


یک روانشناس، دوران نوزادی را دوران مهمی برای شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم دانست و خاطرنشان کرد: در اختلال اوتیسم تشخیص زودهنگام بسیار است و والدین باید به محض مشاهده علائم غیر طبیعی به درمانگر مراجعه کنند.

- عاطفه دبیری در گفت وگو با ایسنا، اوتیسم را بیماری در خودمانده دانست و اظهار کرد: کودکی که دارای اختلال اوتیسم است، گوشه گیر بوده و میل به برقراری ارتباط با اطرافیان را ندارد.

وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم دارای نقص در ارتباط اجتماعی هستند، افزود: ریشه اوتیسم در سیستم اعصاب بوده و می تواند از لحظه لقاح تا چند سال اول زندگی در فرد به وجود آید.

این روانشناس، با اشاره به شروع اوتیسم از دوران شیرخوارگی، تصریح کرد: از 18 تا 24 ماهگی می توانیم علائم ابتلا به اوتیسم را شناسایی کنیم و لذا مادران و مراقبین کودکان باید به رفتارهای کودک توجه کنند و به بررسی تفاوت های رفتاری او با کودکان عادی بپردازند؛ در برخی از موارد امکان شناسایی علائم اوتیسم زیر یک سالگی وجود دارد؛ البته تشخیص اوتیسم زیر دو تا سه سال دشوار است و میزان بروز علائم بستگی به شدت این اختلال دارد، یعنی هرچه شدیدتر باشد، تشخیص زودتر ممکن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تشخیص زودهنگام اوتیسم مهم است؟

چرا تشخیص زودهنگام اوتیسم مهم است؟