مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-20بين الملل

تظاهرات علیه دو گزینه اسراییل در انتخابات لیبی


مردم لیبی در اعتراض به نامزدی ژنرال «خلیفه حفتر» و «سیف الاسلام القذافی» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شهرهای طرابلس و مصراته روز جمعه (دیروز) شاهد تظاهرات مردمی در مخالفت با نامزدی ، کمیساریای عالی انتخابات لیبی نیز روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که 23 نفر به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

خلیفه حفتر و سیف الاسلام قذافی مورد حمایت رژیم صهیونیستی هستند و اخیرا صدام حفتر پسر خلیفه حفتر از طریق امارات به سرزمین اشغالی سفر کرده و در دیدار  با مقامات صهیونیستی در خصوص نظرات پدرش با آن ها گفت و گو کرده است.

در این دیدار او در خصوص نیازهای لیبی به کمک های سیاسی و نظامی اسراییل و در ازای آن سازش با تل آویو به رایزنی پرداخته است.

در خصوص سیف الاسلام قذافی نیز روابط تل آویو و لیبی به دوره معمر قذافی باز می گردد، یعنی علی رغم روابط تنش  آلود دو طرف در آن دوران، اما روابط پشت پرده جریان داشت و این سیف الاسلام قذافی بود که این روابط را با کمک تاجران و ثروتمنتدان یهودی لیبیایی الاصل هماهنگ می کرد و این روابط هنوز قطع نشده است.

دولت وفاق ملی لیبی و دولت شرق لیبی (تحت امر خلیفه حفتر) چند سال بر سر قدرت در این کشور جنگیدند و پس از یک سال درگیری شدید که منجر به پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات علیه دو گزینه اسراییل در انتخابات لیبی

تظاهرات علیه دو گزینه اسراییل در انتخابات لیبی