مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 06:552021-11-20اقتصادي

تولید سالانه بیش از 557 تن گوشت سفید ماهی در اهر


مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید سالانه بیش از 557 تن گوشت سفید ماهی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

- محمد اسدی در گفت وگو با ایسنا، گفت: شهرستان اهر با داشتن مناطق پرآب مستعد ایجاد استخرهای پرورش ماهی است که در این راستا 32 استخر پرورش ماهی در اقصی نقاط این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: متاسفانه بنا به تشخیص امور آب شهرستان اهر، رودخانه های کیچیک چای و اهرچای به عنوان رودخانه های فصلی شناخته شده و در این مناطق کمترین مجوز برای ایجاد استخرهای پرورش ماهی داده می شود و تنها قره سو در منطقه روستای ورگهان به عنوان رودخانه دائمی اعلام و بیشترین تمرکز و توسعه استخرهای پرورش ماهی را نیز در این منطقه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در منطقه قره سو بیشتر کشاورزان خودسرانه اقدام به ایجاد استخرهای پرورش ماهی کرده اند که با پیگیری ها و اقداماتی که توسط مسئولان ذیربط استانی و شهرستانی در این زمینه انجام گرفت، مقرر شد تا کشاورزان نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای بهره برداری از استخرهای پرورش ماهی با پروانه دو منظوره پرورش ماهی اقدام کنند.

اسدی افزود: در این منطقه اکثر استخرهای پرورش ماهی در داخل باغ ها و به صورت دو منظوره ایجاد شده که علاوه بر استفاده آب موجود در باغات برای پرورش ماهی نیز به کار می رود که خود به عنوان نماد اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه بیش از 557 تن گوشت سفید ماهی در اهر

تولید سالانه بیش از 557 تن گوشت سفید ماهی در اهر