مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 06:202021-11-20سياسي

محرم 61 تاریخی بود / عملیاتی برای وحشت عراق


رزمندگان دوران دفاع مقدس به روایت آنچه در عملیات محرم به افراد گذشته بود پرداختند آنها این عملیات را تاریخی توصیف کردند.

- خبرنگار مهر ، شب خاطره حماسه و ایثار اصفهان به مناسبت 25 آبان ماه روز حماسه و ایثار اصفهان شامگاه جمعه با حضور فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در سالن سعدی حوزه هنری برگزار شد.

مرتضی شریعتی از فرمانده گردان امام محمدباقر (ع) در عملیات محرم در این مراسم اظهار کرد: بعد از اجرای عملیات رمضان باید یک عملیات موفق می داشتیم و بهترین فرصت عملیات محرم بود زیرا از مناطقی می خواستیم نفوذ کنیم که 45 درصد آن در دست دشمن بود.

وی در خصوص سبقه تاریخی محل عملیات محرم تصریح کرد: عید سال 61 ما در همان منطقه جنگیده بودیم و عراقی ها بعد از آن هشت ماه استحکامات ایجاد کردند و کمین ها را به سمت دیگر رودخانه بردند تا از لحاظ دفاعی تکمیل شوند.

رزمنده حاضر در عملیات محرم افزود: از دانشجو و روحانی و همه اقشار در گردان بودند و حدوداً یک گردان 450 نفره بودیم، همچنین که ماه محرم سال 61 ویژه شد زیرا سال هجری عاشورا نیز سال 61 قمری بود.

وی ابراز داشت: در عملیات محرم 550 کیلومتر خاک شامل 250 کیلومتر از مرز خودمان و 300 کیلومتر از مرز عراق تصرف شد و در کل عملیات بزرگ و مهمی بود و توانستیم در آن به چاه نفت دشمن نیز برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم 61 تاریخی بود / عملیاتی برای وحشت عراق

محرم 61 تاریخی بود / عملیاتی برای وحشت عراق