مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 04:502021-11-20فرهنگي

افشای این دروغ کمر سینمای مستند را خواهد شکست!


مدتی است جسته و گریخته، آشکار و نهان در محافل مختلف از نشست های خبری گرفته تا کارگاه های آموزشی و پیچینگ های رویدادها از شیوع خطری مهم و قابل توجه در سینمای مستند خبر می دهند.

- خطری که به گفته برخی اگر جلوی آن گرفته نشود، تبدیل به بحرانی جدی در سینمای مستند خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مستندهای ساختی، مستندهای دروغین، مستندهای کاذب یا هرچه آن را بنامید ویروسی شده به جان سینمای مستند! پیر و جوان و تازه کار و باتجربه هم ندارد.

گاه به بهانه جشنواره پسند شدن، گاه برای کوتاه کردن راه رسیدن به موفقیت و شهرت یا حتی کم کردن هزینه ساخت و تولید و گاه به تشویق تهیه کننده و پخش کننده فیلم آثاری به نام مستند تولید می شود اما.

عناوین و اصطلاحات بسیاری برای این نوع فیلم ها به کار رفته است ولی با وجود اخطارهای دغدغه مندان سینمای مستند، مرز مستند و سینمای داستانی کجاست؟ نقش قصه و روایت در آثار مستند چیست؟ تخیل، داستان پردازی و استفاده از بازیگران و نابازیگران و داشتن یک سناریو مشخص در ساخت مستند چه جایگاهی دارد؟ علیرضا سعیدی کیاسری، فیلمنامه نویس،روزنامه نگار و منتقد سینما در گفت وگو با ایسنا درباره مستندهای ساختگی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر به جان سینمای مستند افتاده همین مسئله است ، توضیح داد: تولید، پخش و نمایش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای این دروغ کمر سینمای مستند را خواهد شکست!

افشای این دروغ کمر سینمای مستند را خواهد شکست!