مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 11:452021-11-19اجتماعي

پرنده نایاب چکچک سیاهِ سر سفید در شوشتر کشف شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: پرنده چکچک سرسفید از گونه های کمیاب ایران در منطقه حفاظت شده کرایی شهرستان شوشتر مشاهده شده است.

- بهروز نجاتی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده کرایی که چهارشنبه (26 آبان ماه 1400) به انجام رسید علاوه بر شناسایی گونه های شاخص و معمول، یکی از گونه های بسیار کمیاب پرندگان در ایران به نام چکچک سیاه سرسفید مشاهده و از آن عکس برداری شده است.

وی در خصوص این پرنده گفت: این پرنده نایاب دارای طول بدنی 17 سانتی متر است و چکچکی به رنگ سیاه شفاف با زیر تنه تا زیر پاها سیاه و در اغلب بالغین سر سفید است و در نابالغ ها و بعضی از بالغان سر سیاه است و در مناطق صخره ای و معمولاً فاقد پوشش به سر می برد و آشیانه خود را در سوراخ ها و گاهی درون ساختمان ها می سازد.

نجاتی ادامه داد: چکچک سرسفید، پرنده بسیار کمیابی است که به صورت اتفاقی و سرگردان در ایران دیده شده و در ترکیه، بحرین و امارات متحده نیز به صورت سرگردان دیده می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این گونه چکچک، منطقه حفاظت شده کرایی نیز زیستگاه گونه های دیگری همچون چکچک ایرانی، دشتی، بیابانی، ابلق، ابلق جنوبی، هیوم، چکچک پشت سفید و چکچک گوش سیاه شرقی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرنده نایاب چکچک سیاهِ سر سفید در شوشتر کشف شد

پرنده نایاب چکچک سیاهِ سر سفید در شوشتر کشف شد